IKEA koncepcija
Nuolat savęs klausiame: ar galime tai padaryti dar geriau? Štai kodėl siūlome unikalias namų interjero idėjas ir sprendimus, nepaliaudami stengiamės kurti gražesnį kasdienį gyvenimą daugeliui žmonių.
IKEA koncepcijos pagrindas – didelis namų interjero prekių pasirinkimas tokiomis kainomis, kad jas galėtų įsigyti kuo daugiau žmonių. Šia koncepcija vadovaujamės kiekviename žingsnyje: kurdami prekių dizainą, ieškodami kokybiškų žaliavų tiekėjų, pasirinkdami pakuotes, laikydamiesi tvarumo standartų ir plėsdami savo verslą.
IKEA koncepcija įgyvendinama įvairiai: ją skleidžia parduotuvės IKEA, kasmet leidžiamas IKEA katalogas, interneto svetainė ir mobiliosios programėlės, bet svarbiausia – milijonai jaukių namų visame pasaulyje.
1951
1954
1967
1981
1983
IKEA pavadinimą sudaro įkūrėjo Ingvaro Kamprado inicialai (IK) ir pirmosios jo tėvų ūkio Elmtarydo (E) bei Agunarydo (A) kaimo, kuriame užaugo, raidės. Nuo įkūrimo IKEA logotipas beveik nepasikeitė – 1967 metų versija lig šiol yra IKEA prekių ženklas.
Devintojo dešimtmečio pradžioje, kai parduotuvės IKEA veikė jau 20 valstybių, IKEA įkūrėjas Ingvaras Kampradas suprato turintis apsaugoti unikalią IKEA koncepciją, padėjusią išaugti į tokią didelę kompaniją. Jis norėjo užtikrinti jos nepriklausomybę ir sukurti ilgalaikės nuosavybės struktūrą, tad akcijų biržos variantas pasirodė nepriimtinas.
Taip buvo sukurta IKEA franšizės sistema. Šiandien visos parduotuvės IKEA (išskyrus IKEA Delft Nyderlanduose) veikia pagal franšizės sutartis. IKEA koncepcijos savininkė yra „Inter IKEA Systems B.V.“, suteikianti franšizės teises pasauliniu mastu.